Település:
Budapest, 18. kerület


Az 50-es Villamos Budapest


A budapesti 50-es jelzésű villamos a Határ út és Pestszentlőrinc, Béke tér között közlekedik.

50-es villamos (Budapest)

 
50-es jelzésű villamosvonal
← 49-es villamos
50
villamos
51-es villamos →
50-es villamos a Határ úti végállomásán
50-es villamos a Határ úti végállomásán
térképvázlat
térképvázlat
Történeti adatok
Státusz: aktív
Első üzemnap: 1945. május 5.
Üzemi adatok
Jellege: alapjárat
Település: Budapest
Üzemeltető: Budapesti Közlekedési Zrt.
Járműtelep: Száva kocsiszín
Járművek: TW 6000
Végállomások
Induló állomás: Határ út M
Érkező állomás: Pestszentlőrinc, Béke tér
Útvonaladatok
 
I→É
É→I
Vonalhossz (km):
8,0
8,0
Megállóhelyek (db):
20
20
Menetidő (perc):
24
26
Járatadatok
Üzemidő:
tanévben
tanszünetben
hétfő:
4.36–0.33
4.36–0.33
kedd:
4.36–0.33
4.36–0.33
szerda:
4.36–0.33
4.36–0.33
csütörtök:
4.36–0.33
4.36–0.33
péntek:
4.36–0.33
4.36–0.33
szombat:
4.36–0.33
4.36–0.33
vasárnap:
4.36–0.33
4.36–0.33

Menetszám:
tanévben
tanszünetben
hétfő:
221+221
202+202
kedd:
221+221
202+202
szerda:
221+221
202+202
csütörtök:
221+221
202+202
péntek:
221+221
202+202
szombat:
171+171
171+171
vasárnap:
141+141
141+141
Kapcsolódó vonalak
Hálózat: Budapest tömegközlekedése
Villamosok: Budapest villamosvonal-hálózata
menetrendi tájékoztató
.
 A budapesti 50-es jelzésű villamos a Határ út és Pestszentlőrinc, Béke tér között közlekedik. A járat Pestszentlőrinc és Kispest közvetlen metrókapcsolatát biztosítja 8 km hosszú szakaszon. A járatot a Budapesti Közlekedési Zrt. üzemelteti, és a villamosokat a Száva kocsiszín adja ki.

 

Története

A Budapest-Szentlőrinci Helyi Érdekű Vasút Rt. (BLVV) 1887-ben indította el az Üllői úti vám (mai Nagyvárad tér) és a Budapest-Szentlőrinci Tégla- és Terracottagyár közötti vonalát. A vonalat 1900-ban villamosították és meghosszabbították a Szarvas csárda térig. 1913 nyarán indult az 50-es villamos a Rókus kórház és a Szarvas csárda tér között a Népszínház utcán és a Karpfenstein [ma: Karácsony Sándor] utcán át. Az új járat a Budapesti Villamos Városi Vasút leghosszabb vonala lett, hossza 11,9 km volt. 1927. május 2-ától belső végállomása a Rókus kórház helyett a MÁV Gépgyár lett, majd 4-től az Orczy térig jártak. 1929. november 18-án Vecsési határig, a mai Béke térig hosszabbították meg. 1943. január 11-től az Orczy tér helyett az Üllői úton át a Nagyvárad téri végállomásig járt. 1944. november 4-én a lajosmizsei sorompó felrobbantása miatt megszűnt.

1945. május 5-én váltotta fel az 50A-t, és ismét eredeti vonalán, a Nagyvárad tér és Vecsési határ között közlekedett. 1976. november 29. és december 23. között az M3-as metró első (Deák tér – Nagyvárad tér) szakaszának építéséhez kapcsolódóan a Nagyvárad téri végállomást átépítették, ez idő alatt az 50-es ideiglenesen a Kálvin térig meghosszabbítva járt.1980. március 30-án a metró II/A (Nagyvárad tér–Kőbánya-Kispest) szakaszának átadásával megszűnt a villamosközlekedés a Nagyvárad tér és a Határ út között, ezért a belső végállomását az új Határ úti metróállomáshoz helyezték. A vonal megmaradt szakaszán a pálya 1985-1986 között kapott utoljára teljes felújítást.

Forrás:Wikipédia


 
 

 

 

 

Kiemelt ApróHirdetések

További kiemelt ApróHirdetések »

 

Weblapok webáruháza ajánló

További webáruházi ajánlatok »

 

SzínesVilága cikk ajánló

További magazin cikkek »

 

Helyi látnivalók

További helyi látnivalók »

 

Helyi Programok / események

További helyi programok / események »