A kazincbarcikai Csónakázó-tó Miskolctól 25 km-re található a Várdombon.
Már az 1960-as évek végén felvetették a gondolatokat, hogy a Várdomb környékét napi kirándulás, pihenés céljára kellene kialakítani, ám a városnak nem volt rá pénze, mert másra szánták azt: a lakások, gyermekintézmények, az egészségügyi szakközépiskola építése fontosabb volt ennél. Ennek ellenére, a csónakázó-tó terve már 1971-re elkészült, megvalósítása a környék megtisztításával kezdődött.
Nem csak anyagi gondok miatt nem épülhetett meg a csónakázó-tó, számos helyi lakos kifogásolta, hogy minek a városba egy "kacsaúsztató" meg "szúnyogszaporító". Többen egy fedett uszoda mellett tették le a voksukat, annak ellenére, hogy a két létesítmény költsége jóval eltér egymástól.
A tó ötletgazdája és támogatói végül nem adták fel, így 1977 őszén elkezdődött a kivitelezés. Sok gyári munkás, iskolák diákjai és tanítói segítség által 1981. május 31-én délelőtt elindult az első csónak a "félsziget" felé, hogy hivatalosan is átadhassák a csónakázó-tavat.
Már az 1960-as évek végén felvetették a gondolatokat, hogy a Várdomb környékét napi kirándulás, pihenés céljára kellene kialakítani, ám a városnak nem volt rá pénze, mert másra szánták azt: a lakások, gyermekintézmények, az egészségügyi szakközépiskola építése fontosabb volt ennél. Ennek ellenére, a csónakázó-tó terve már 1971-re elkészült, megvalósítása a környék megtisztításával kezdődött.
Nem csak anyagi gondok miatt nem épülhetett meg a csónakázó-tó, számos helyi lakos kifogásolta, hogy minek a városba egy "kacsaúsztató" meg "szúnyogszaporító". Többen egy fedett uszoda mellett tették le a voksukat, annak ellenére, hogy a két létesítmény költsége jóval eltér egymástól.
A tó ötletgazdája és támogatói végül nem adták fel, így 1977 őszén elkezdődött a kivitelezés. Sok gyári munkás, iskolák diákjai és tanítói segítség által 1981. május 31-én délelőtt elindult az első csónak a "félsziget" felé, hogy hivatalosan is átadhassák a csónakázó-tavat.