A barna foltos banán fogyasztása fontos tápanyagokat biztosít számunkra


Kategória:
Egészség, Diéta

Létrehozva:
2020-03-16 13:18:39

Cikk írója:
Orbán Anita


A barna foltos banán fogyasztása fontos tápanyagokat biztosít számunkra

Manapság a banán, mint egzotikum, már rég vesztett értékéből, köszönhetően az új, egzotikus gyümölcs trendeknek, amiért nem vált köztudottá a következő csodálatos dolog. De tény, hogy a banán a természet legalulértékeltebb gyümölcse.

Megannyi fontos tápanyagot biztosít számunkra. Tápértéke, vitamintartalma, rostja, valamint természetes cukor tartalma kimagaslóan nagy.

Reggelire fogyassz banánt és frissebbnek érzed magad.

Nyugaton, különösen az Egyesül Államokban az emberek arról lettek hírhedtek, hogy inkább olyan gyümölcsöket fogyasztanak, melyek külsőre tökéletesen kinéző, csillogó, tetszetős darabok. Épp ezért, amikor a banán elkezd barnulni, az emberek azonnal dobják a szemétbe, ami természetes, nemde? A legtöbb gyümölcs, ami elkezd barnulni, azt jelzi, hogy rothadásnak indult.

Azonban a banán más, mivel minél több barna pötty van rajta, annál érettebbé válik, ezzel együtt annál több TNF-et tartalmaz.

Japán tudósok, a Tokioi Egyetemen kimutatták, hogy az érett banánban nyolcszor annyi található a jótékony molekulából, mint a zöldes héjúban. Ezen kívül a többi gyümölcshöz hasonlóan a banán fogyasztása erősíti az immunrendszert, növeli a fehér vérsejtek számát. A szőlővel, almával ananásszal ellentétben azonban TNF csak a banánban van.

A TNF (tumor nekrózis faktor) egy rákellenes anyag, mely segít leküzdeni az abnormális sejtburjánzást a testben.

A legutóbbi kutatások igazolták, hogy a banánban található TNF képes pozitívan befolyásolni a tumoros sejtek ellen folytatott küzdelmet, mely egyébként féktelenül terjed, elpusztítva ezzel az egészséges sejteket.

Ha nem szereted a banánnak azt a részét, ami már olyan érett, hogy szinte szétmállik, akkor turmixold le az egészet, és csinálj belőle ízletes gyümölcsturmixot.

Miben segíthet a banán fogyasztás

●   gyomorégés,

●   vérnyomás,

●   energia,

●   vérszegénység,

●   fekély,

●   depresszió,

●   székrekedés,

●   idegi- és premenstruációs szindróma,

●   test hőháztartásának szabályozása.