Így örültek a budapestiek a Libegőnek a szocializmusban: már 50 éve közlekedik
A Budai-hegységben kedvelt program a libegőzés. A János-hegyen, a XII. kerületben működő függővasút kellemes kirándulások részét képezheti.
A János-hegyi légpálya ötven éve szállítja magasba vágyó utasait, 1970. augusztus 19-én adták át, másnap már a nagyközönség is kipróbálhatta.
Rengetegen keresték fel a főváros új attrakcióját
Már az 1930-as évek elején felmerült a Zugligetből a János-hegyre induló függővasút építésének gondolata, meg is indult a tervezés, ám a második világháború keresztülhúzta a számításokat. Budapest XII. Kerületi Tanácsa végül 1967-ben határozott a kötélvasút létesítéséről. 1969. március 24-én kezdődtek a munkálatok, az Út- és Vasúttervező Vállalat (UVATERV) tervei szerint, a fővállalkozó szerepét az Országos Bányagépgyártó Vállalat töltötte be.
A névadásra pályázatot írtak ki, arra számítva, hogy így máris jobban megkedvelik majd az emberek a város új attrakcióját. A felhívásra több mint 10 ezer javaslat érkezett, közöttük egészen kreatívak is, úgymint: Hegyi-kopter, Páros-János, MILÉV (Mini-Lég-Vonat), Zuglibusz és Villamosszék. Még a Puszivasút-ötlet is felmerült. A hivatalos elnevezés a János-hegyi Légpálya lett, becézve libegő, amit 33-an küldtek be. Közülük sorsot húztak, és a nyertes 3 ezer forintot kapott. Augusztus 20-án birtokba vették a közlekedési eszközt a városlakók, és a következő hónapok, évek során is sokan keresték fel.
SzínesVilága cikk ajánló
Helyi látnivalók